close
  • maandag 3 augustus
Wonen

‘Even naar de super’ steeds meer achterhaald

‘Even naar de super’ steeds meer achterhaald

Niet langer met een karretje door de supermarkt. Geen praatje met de buuf op de groenteafdeling. We shoppen anoniem op internet en doen dat gretig. 

Nederlanders gaan lekker met het online shoppen. Na kleding, sportartikelen, reizen en kaartjes voor evenementen, doen we nu ook steeds vaker onze dagelijkse boodschappen online. We staan er met stip op nummer 1 mee in Europa. 

Met een druk op de knop

We hebben daarmee de Britten ingehaald die vorig jaar nog koploper waren. Vorig jaar haalde bijna dertig procent van alle Nederlanders met een druk op de knop de piepers en de melk in huis. 

Winkelen op internet

Een jaar eerder was dat nog 21 procent. In 2013 deed nog maar tien procent dat. Onder meer via de sites van AH, Jumbo, Plus en Picnic. Al met al winkelt bijna tachtig procent van de Nederlanders op internet en staan we op de vijfde plaats in Europa. Het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Denemarken en Luxemburg winnen het nog van ons. 

Geschreven door: Redactie

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Volg ons via Facebook