Camperjoy, op reis met de Lambortinki

Reis mee met Martin en Miriam
Martin en Miriam Lammertink zijn sinds 1989 een setje. Ze wonen samen met dwergteckel Joep en beiden zijn zelfstandig ondernemer. Gezelligheid met vrienden, lekker koken en lachen, daar houden ze van, maar vooral ook van samen reizen. Jaren hadden ze een caravan en daarna kwamen de verre vliegreizen. Tot die eerste camperreis in Amerika. Dat was zo’n geweldige ervaring dat ze gingen dromen van een eigen camper. Die kwam er in 2014, de Lambortinki. De naam is een knipoog naar hun achternaam en het luxe automerk Lamborghini. De eerste korte reizen met hun camper gingen prima en het smaakte naar meer. Scooter achterop en sinds dit jaar gaat Joep ook mee. Inmiddels toeren ze alweer drie jaar regelmatig rond met hun rijdende huis en vanaf nu gaan we Martin en Miriam volgen. We pakken hun reisverhalen op vanaf het begin in 2014 in een wekelijkse blog. Hun reizen zullen ons leiden naar mooie plekken binnen Nederland, maar ook naar Italië, Schotland en San Marino. Vandaag deel 6 van Camperjoy.

Ons eerste weekend in de Achterhoek
Vrijdag 27 maart 2015

Vandaag konden we weer voor het eerst op pad met onze Lambortinki om een weekend in de Achterhoek door te brengen. Mijn grote broer komt na ruim 35 jaar weer in Nederland wonen, nadat hij jarenlang in Duitsland heeft gewoond. Samen met zijn meisje heeft hij een prachtige nieuwbouw bungalow gekocht in het altijd pittoreske Gaanderen, een gezellig dorpje net buiten Doetinchem. Aangezien ons technisch vernuft, inzicht en arbeidsethos enorm hoog staan aangeschreven, heeft broeder gevraagd of wij hem dit weekend willen helpen met het fysieke verhuizen. Wij vonden het een goed plan en besloten dus om er dit weekend op uit te gaan en hem dan zondag te komen helpen met het verhuizen van zijn huisraad.
Om half zes vertrokken we vanuit Lelystad richting Harderwijk om daar de A1 richting Apeldoorn/Arnhem te pakken. Onderweg werd het behaaglijk warm in onze camper en we reden gestaag richting het oosten van Nederland. Het was niet te druk onderweg, dus omstreeks zeven uur kwamen we aan op  de camperplaats Brockhausen in Stokkum, vlakbij ’s Heerenberg.
Vier prachtige vlakke camperplaatsen midden in de bossen tegenover een gelijknamige camping. Nadat we de camper hadden geplaatst, wilden we de elektra aansluiten. Voor tien euro aan munten in de automaat gooien en je hebt elektra én betaald voor de camperplek. Nadat ik de tien euro in de automaat gegooid had en het snoer in stopcontact had gestopt gebeurde er….niets! Had ik weer. Paar minuten lopen klooien om toch te proberen of ik nog ergens een knop moest indrukken of zo, maar nee dus.
Als net startende camperaar loop je dan te prutsen, terwijl een andere camperaar en zijn vrouw naar je zitten te staren. Als handige Henkie (not) word ik daar dan weer kriegelig van, dus heb het al snel opgegeven en ben naar de receptie gelopen van camping. Die was gesloten. Wel een knopje om intercomcontact te krijgen. Na enige minuten kwam de beheerder en sloot ons aan op de elektra.
Toen hebben we ons lekker omgekleed in de camper, in chill modus een hapje gegeten en de rest van de avond gelezen en landkaarten zitten bekijken waar we allemaal heen willen op termijn. Super gezellig!
Als laatste nog even een afwasje gedaan, vuilnis weggegooid en alles klaar gemaakt voor de nacht. Miriam was in haar nopjes; we hoorden om ons heen alleen maar vogeltjes fluiten, zo midden in de bossen. Morgenochtend zal er vast een kakofonie aan geluiden te horen zijn en we zijn dus waarschijnlijk vroeg wakker. Maar nu eerst lekker warm in ons knusse bedje, lepeltje-lepeltje. Welterusten!

Zaterdag 28 maart 2015

Vanmorgen voor ons doen lang uitgeslapen, tot negen uur, en vervolgens in rustig tempo koffie gedronken en ontbijtje gedaan. Het kacheltje doet het goed en ook alle andere zaken in de camper functioneren naar behoren. Na het ontbijt wilden we meteen gaan wandelen omdat het weer nog steeds goed was in Stokkum. Voor het eerst douchen in onze camper, dus afwachten hoe dat zou verlopen. De douchecabine is voor mij zelfs ruim te noemen en zonder problemen heerlijk een warme douche kunnen nemen. Ook de druk van het water was vergelijkbaar met thuis, dus ook prima!
Wandelend naar het dorp Stokkum liepen we langs heuvelachtige weggetjes, langs een molen en toen maar besloten om door te lopen naar ’s Heerenberg, tegen de Duitse grens aan gelegen. Een leuk dorp met een gezellig centrum, winkeltjes en horeca. Miriam heeft nog een kekke joggingbroek gescoord en……een paraplu gekocht. Was nodig, want het stopte met zachtjes regenen. Met nog vijf wandelkilometer voor de boeg waren we echt nat toen we in de camper kwamen. Vervolgens lekker omgekleed, thee gezet en gezellig gelezen in ons tweede huis.

’s Avonds heeft Miriam een lekkere pot gekookt en hebben we een filmpje gekeken. Nu het blog schrijven en Miriam ligt warm in bed haar boek te lezen. Kneuterig allemaal, maar wij vinden het super, zo saampjes op pad. Morgen laatste dag. Lekker uitslapen, opruimen en overdag nog even naar Obelink in Winterswijk om wat kleine spullen te kopen voor de camper.
Daarna naar broer Harry om te helpen bij het sjouwen van zijn huisraad en vervolgens met de familie uit eten in Gaanderen. Wij hebben ons eerste camperweekend van 2015 erop zitten.

Deel dit artikel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Culinaire routes
De leukste restaurants, de meest verfijnde smaken, de eerlijkste gerechten.
Fiets, wandel- en vaarroutes
Kom lekker in beweging en loop of fiets een mooie route!
Er op uit
Nederland is veelzijdiger dan je denkt. Laat het dagelijkse leven even achter je en geniet!